
לפי הסקר, 62% מהנשאלים תמכו בהסכם כאשר נשאלו עליו באופן כללי, לעומת 20% בלבד שהתנגדו לו. אלא שהתמונה השתנתה לאחר שהמשתתפים קיבלו מידע מפורט יותר על מזכר ההבנות שנחתם בין וושינגטון לטהרן בשבוע שעבר. בשלב זה רק 32% הגדירו את ההסכם כ"הסכם טוב", בעוד 44% אמרו כי מדובר ב"הסכם רע". 15% נוספים השיבו כי הוא אינו טוב או רע.

המצביעים הרפובליקנים פחות מתלהבים מההסכם עם איראן
אחת מנקודות המחלוקת המרכזיות היא ההקלות שמעניק ההסכם לאיראן. לפי הנתונים שהוצגו לנשאלים, מזכר ההבנות כולל הקלה בסנקציות שתאפשר לטהרן לחדש מכירות נפט, לצד התחייבות אמריקאית שלא להטיל עיצומים חדשים במהלך תקופת משא ומתן של 60 יום.
57% מהמצביעים הרפובליקנים אמרו כי יהיו פחות נוטים לתמוך בהסכם לאחר שנודע להם שההקלות ניתנות מבלי שאיראן תתחייב להפסיק לממן ארגוני טרור במזרח התיכון או לפרק את תוכניות הגרעין והטילים הבליסטיים שלה.
גם בכל הנוגע לישראל נרשמה עמדה ברורה יחסית. 52% מהנשאלים סברו כי יש לאפשר לישראל להמשיך לפעול נגד חיזבאללה בלבנון גם אם הדבר יסכן את ההסכם עם איראן. מנגד, רק 30% אמרו כי יש להעניק עדיפות לשימור ההסכם ולפתיחה מחדש של מיצר הורמוז.
סעיף נוסף שעורר הסתייגות בקרב רבים מהנשאלים הוא התחייבות לסייע לאיראן בתוכנית שיקום בהיקף של 300 מיליארד דולר. 48% מהמשיבים אמרו כי עובדה זו גורמת להם להיות פחות נלהבים מההסכם. טראמפ וסגן הנשיא ג'יי.די. ואנס טענו כי חלק מהכספים ישמשו לרכישת תוצרת חקלאית אמריקאית, אך הדגישו שההטבות יינתנו רק אם איראן תעמוד בהתחייבויותיה.
הגרעין האיראני ממשיך להיות מוקד מרכזי במחלוקת. 63% מהמצביעים הרפובליקנים אמרו כי אינם מעוניינים בשום הסכם שלא יכלול מסירת מלאי האורניום המועשר של איראן ופירוק מתקני הגרעין שלה. לפי ההערכות, כמעט אלף פאונד של אורניום מועשר ברמה גבוהה עדיין קבורים תחת ההריסות שנותרו לאחר התקיפות האמריקאיות על מתקני הגרעין ביוני 2025, ונושא זה צפוי לעמוד במרכז השיחות בין הצדדים.
הסקר מצא כי הרפובליקנים חלוקים גם בשאלה מי יצא כשידו על העליונה מהעימות. 44% סברו שארצות הברית ניצחה, 19% אמרו שאיראן היא שהרוויחה יותר מהמלחמה, ו-31% השיבו כי אף צד לא ניצח באופן ברור. כאשר נשאלו מי השיג את העסקה הטובה יותר במסגרת הסכם השלום, 40% אמרו שארצות הברית, 36% טענו שאיראן, ו-24% השיבו שאינם בטוחים.
הסקר נערך בין 19 ל-21 ביוני בקרב 1,033 מצביעים רפובליקנים רשומים, עם טעות דגימה של כ-3 נקודות אחוז. במקביל, סקרים אחרים מצביעים על רצון רחב יותר בקרב הציבור האמריקאי לסיים את העימות מול איראן. בסקר של CBS ו-YouGov שפורסם לאחרונה, 78% מהנשאלים אמרו כי הם מעדיפים לסיים את הסכסוך כעת, גם ללא ויתורים נוספים מצד טהרן.